МІФИ І ФАКТИ ПРО АУТИЗМ
Міф 2: Аутизм пов'язаний з вакцинацією
Міф 3: Аутизм – рідкісне порушення
Міф 4: Всі люди з аутизмом – генії / мають порушення інтелекту
Міф 5: Люди з аутизмом замкнуті, не хочуть спілкуватися і їм ніхто не потрібен
Вітаємо Вас шановні гості та користувачі нашого блогу
Сьогодні перший день другого весняного місяця, що носить назву квітень.
☀️🌼 Назва місяця в Україні прижилася не одразу. Адже в давньоруський час його називали «цвєтєнь»,
☀️І хоча назва «квітень» з'явилася у книжників ще у XVI столітті, проте активно почала вживатися лише у ХХ столітті.
🌼У різних регіонах України для означення місяця користувалися діалектичними накличками.
🌼 У західних областях в активному вжиткові був «квітень», на Поліссі (до речі, ця назва деінде збереглася й до сьогодні) – «краснець». Зустрічаються й інші – «лукавець» (на ознаку примхливої погоди), «снігогін», «водолій» тощо.
🌼Одначе найпершою давньоруською назвою, як засвідчують історичні джерела, був «цвєтєнь». Подібні паралелі є і в інших слов'янських народів: у болгар – «цветник», чехів і словаків – «кветень», поляків – «квецень», сербохорватів – «цвьотань». У білоруській мові закріпилася назва «красавік».
🌸Цвітень, красенець, водолій. Ці та інші назви пов'язані з полудневим місяцем весни. Але в народі є ще одна і не менш цікава накличка – «лелечник». Недарма кажуть: «Прилетів лелека – весну приніс здалека».
🌸Нехай квітень принесе перемогу!
АВТОРСЬКА ТЕХНІКА "ЗАХИСНА ПАРАСОЛЬКА"
☂️Базовою потребою в житті кожної людини, а особливо дітей є почуття безпеки. Закріплювати його і давати можливість дитині самодопомагати собі в непростих ситуаціях, відновлювати ресурсний стан допоможе саме ця техніка.
🎨Тож для роботи знадобляться олівці, фломастери чи гуаш та аркуш паперу.
Робота проходить у 4 етапи.
▶️1 етап. Попросіть дитину зверху або в центрі аркуша зобразити парасольку таку, яка могла б захистити від будь-яких зовнішніх невзгод. Нехай дитини розфарбує її так, як їй найбільш подобається.
▶️2 етап. Попросіть дитину зобразити фігурку хлопчика або дівчинки (проекцію себе) під парасолькою так, аби фігурка відчувала себе максимально захищеною від впливу навколишнього світу.
▶️3 етап. Нехай дитина промалює кордони захисту парасольки. Тобто виділила той простір, який вона буде закривати собою від зовнішніх негараздів. (Буває, що діти не хочуть промальовувати ці кордони - це окей, і це швидше за все про її довіру до світу. Дітки, які прожили травмуючий досвід зазвичай себе оточують такими коидонами, як додатковим захистом).
▶️4 етап. Попросіть дитину уявити, що крім того, що парасолька захищає, вона ще й має чарівну особливість: коли відкривається, з нею висипаються різні-різні радості і задоволення, які роблять людину під парасолею радіснішою і щасливішою. Нехай дитина промалює в захисному просторі парасольки всі радості, які спадають їй на думку.
▶️5 етап. Важливо по завершенню техніки проговорити дитині, що ось ці радощі, які вона промалювала і є тими маленькими рятівними речами, які безпосередньо їй допомагають позбутися від суму, страху і поганого настрою. Їй варто просто в такі моменти підійти до своєї парасольки і скористатись однією із зазначених нею підказок.
🧘♀️Таким чином, дитина вчиться самоорганізовуватись і справлятися самостійно зі своїми труднощами.
Посилання на автора: Яна Поліщук
Потрібно, щоб дитина називала колір букв, а не текст, який читає:
https://nus.org.ua/articles/3-vpravy-dlya-trenuvannya-kontsentratsiyi-u-ditej/