24 листопада 2020

Домашня логопедія вдома

 

Для правильної вимови звуків необхідна злагоджена робота всіх органів артикуляцій. Без тренувань тут ніяк не обійтися!

    Статичні вправи
  • «Віконце». Рот широко відкрити і в подальшому утримувати це положення.
  • «Брамка». Губи розтягнути в усмішці, зуби залишаються щільно стиснутими.
  • «Хоботок». Зуби щільно стиснути, губи витягнути вперед, немов хоботок слоненяти.
  • «Млинець». Широкий, розпластаний язик спокійно покласти на нижню губу, рот напіввідкритий.
  • «Капкан». Широкий язик прикусити за бічні краї корінними зубами, кінчик язика при цьому опущений за нижні різці.
  • «Сердите кошеня». Кінчиком язика впертися в нижні різці, широка спинка язика круто вигнута, рот відкритий, губи розтягнуті в сторони.
  • «Жало». Рот відкрити, гострий язик висунути з рота (по можливості далі).
  • «Чашечка». Рот широко відкрити, язик в формі зігнутої чашечки підняти до верхньої губи (нижня губа йому в цій справі не допомагає!).
  • «Грибок». Рот відкрити, широкий язик міцно присмоктується до піднебіння верхньою поверхнею, під’язикова вуздечка розтягнута — як гриб на довгій ніжці.
  • «Трубочка». Язичок згорнути (схожий на порожню трубку), губи округлити навколо язика, вони допомагають утримувати важку позу.
Динамічні вправи
  • «Брамка» — «Хоботок». Зуби щільно стиснути. Під рахунок «раз-два» губи то розтягуються в усмішці, то витягуються вперед. Слідкуйте, щоб зуби протягом усієї комбінації не розмикалися, а міміка була природною (малюк не повинен мружити очі).
  • «Млинець» — «Трубочка». Цей зв’язок двох вправ один з найскладніших. Якщо його виконати не вдається, візьміться за розучування більш легких каскадів: «Млинець» — «Жало», «Млинець» — «Чашечка», «Млинець» — «Грибок». Коли малюк зможе проробляти їх бездоганно, поверніться до важкої зв’язки.
  • «Гойдалки». Вузький язик поперемінно тягнеться то до носа, то до підборіддя. Нижня щелепа при цьому опущена, її положення фіксовано, рот широко відкритий.
  • «Маляр». Рот широко відкрити. Довгий вузький язик, немов кисть маляра, старанно «фарбує» піднебіння вздовж і поперек. Нижня щелепа нерухома.
  • «Змійка». Вузький язик максимально висунути з рота. Він робить швидкі коливальні рухи з боку в бік (як це робить язиком змія). Рот відкритий, нижня щелепа нерухома. Губи розтягнуті в сторони.
  • «Індик». Широкий язик викидаємо з рота і б’ємо по верхній губі, видаючи при цьому характерні звуки розсердженого індика: «бл-бл-бл». Нижня щелепа опущена, вона не рухається в такт роботі язика!

19 листопада 2020

20 листопада ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ДИТИНИ



Щасливе дитинство – це тепла хатина, 
В якій у любові зростає дитина; 
Це мамина пісня, бабусина казка, 
Любов усіх рідних, Господняя ласка…
Щасливе дитинство – це друзів багато, 
З якими і будні минають, як свято! 
Це щедрі сюрпризи і здІйснені мрії, 
Казкові бажання і щирі надії…

Подивіться, нені,
Сонце в моїй жмені.
Золотавий промінь
Мерехтить в очах.
Весело сміється,
В руки не дається,
Носиться в повітрі
Легко, наче птах.

Світ дитинства

Заснуло все під ночі диво-сном.
Все тихо, ніби все чогось чекає…
Хоча панує тиша ще кругом,
я вас з собою в марево гукаю.

Ходім зі мною, покажу вам світ,
Де райдуга осяяла простори.
Де із калини зеленавих віт
Спадають роси, наче в небі зорі.

Спить на долині стомлена трава
І притулилася на гірці хата.
А хмари все плетуть мережива
І сонечко уже лягає спати.

А де ж знайти мені цей дивосвіт?
Там, де біжать дитинства ноги босі.
Там, де живе новий, щасливий світ,
Де сяють кришталем ранкові роси.




Розвиваємо координацію, пам'ять, увагу


 

11 листопада 2020



8 коротких мультиків про толерантність українською мовою
 
Міжнаро́дний день толера́нтності — свято, яке відзначається 16 листопада в усьому світі. Його запровадили у 1995 році за рішенням ЮНЕСКО. Саме цього дня ухвалили Декларацію принципів терпимості. У ній йдеться про рівність усіх людей, незалежно від їхнього віросповіданнясексуальної орієнтаціїетносу або кольору шкіри. Ці принципи закріпили у Загальній декларації прав людини, що проголошує неприйняття усіх форм дискримінації, недопущення геноциду і покарання за нього.



Рекомендована публікація